סטו באנדה סרוואנגה אסאנה מתורגמת בעברית כתנוחת הגשר, אך משמעות המילה "סטו" מתכוונת גם לסכר, שיכול לרמוז למכשולים שניצבים מולנו על המזרן.
בדומה לטריקון אסאנה (תנוחת המשולש) ודנוארה אסאנה (תנוחת הקשת) סטו באנדה סרוואנגה אסאנה מהווה דוגמא מושלמת לתנוחה שקיבלה את שמה מאיך שהיא נראית. אבל יש הרבה יותר מאשר רק הכינוי עבוד תנוחה זו - שמתכוונת למעשה "לבנייה של גשר" מעבר תנוחה הפיזית.
הביטוי שמקורו בפועל בסנסקריט si "to bind" המילה סטו מתורגמת גם כ"להתחבר" או "לעקוד" וכמו כן "סכר" או "סוללה" (כמו סוללת עפר). כפי שמקובל על ידי גישות רוחניות רבות, הגשר מסמל חיבור, או קשר בין שני מחוזות העולם, המשעמם והיבש למול השמיימי האלוהי, שמופרדים ביניהם על ידי נהר החיים. בנייה ולאחר מכן חצייה של גשר מייצגת את השינוי הרדיקלי , הטרנספורמציה, שבה אנו מניחים בצד את הקיום השגרתי היומיומי שלנו ונכנסים אל תוך מחוזות ההארה של העצמי האינסופי (האטמן).
מסורת היוגה מעמידה אחד מול השני את "גשר האלמותיות" מול "העצמי" (מתוך: מונדקה אופנישד, 2.2.3) במילים אחרות, בעוד המטרה של התרגול היא לממש את החיבור שלנו אל העצמי השמיימי, אותו עצמי הוא למעשה גם האמצעי לעשות זאת. מבלבל, הא - אולי יהיה לנו לעזר לעיין בהגדרה של המילה יוגה. הכינוי הנפוץ ביותר הוא "אחדות" או "אינטגרציה פנימית" שזהו למעשה מה שכולנו המתרגלים יוגה מחפשים במרץ. אבל רוב האנשים לא קולטים שמשמעות המילה יוגה היא גם "שיטה" או "תעסוקה", אז מצד אחד יוגה מכתיבה את מטרת התרגול הסופית (אחדות) ומאידך את האמצעים שעלינו לעשות בהם שימוש על מנת להשיג את אותה מטרה. כתב מפורסם שנמצא ביוגה סוטרא לפטאנג'לי מסכם בתמציתיות את הרעיון : " יוגה ניתן להשיג על ידי יוגה ורק היוגה בעצמה מובילה ליוגה".
הכוונה היא שאיננו צריכים לרוץ רחוק ולחפש לאורך ולרוחב או לקנות ציודים יקרים לפרויקט "בניית הגשר" שלנו. בתוך כל אחד ואחד מאיתנו נמצא ארגז הכלים שלנו, העצמי שלנו , שאותו אנו מרכיבים לפי השרטוטים ומגוון כלים אחרים שמספקת היוגה.
סטו באנדה סרוואנגה אסאנה היא תזכורת ויזואלית לגישה העתיקה של "העצמי כגשר". והיא גם ללא כל ספק ייצוג של כל האסאנות המוכרות לנו באופן קולקטיבי כ"כלים" לבניית הגשר פשוטו כמשעמו. האסאנות עוזרות לנו לייצב את היסודות של הגשר לגדות הנהר ולחזק אותו לתמיכה במעבר שלנו לצד השני.
בדומה לטריקון אסאנה (תנוחת המשולש) ודנוארה אסאנה (תנוחת הקשת) סטו באנדה סרוואנגה אסאנה מהווה דוגמא מושלמת לתנוחה שקיבלה את שמה מאיך שהיא נראית. אבל יש הרבה יותר מאשר רק הכינוי עבוד תנוחה זו - שמתכוונת למעשה "לבנייה של גשר" מעבר תנוחה הפיזית.
הביטוי שמקורו בפועל בסנסקריט si "to bind" המילה סטו מתורגמת גם כ"להתחבר" או "לעקוד" וכמו כן "סכר" או "סוללה" (כמו סוללת עפר). כפי שמקובל על ידי גישות רוחניות רבות, הגשר מסמל חיבור, או קשר בין שני מחוזות העולם, המשעמם והיבש למול השמיימי האלוהי, שמופרדים ביניהם על ידי נהר החיים. בנייה ולאחר מכן חצייה של גשר מייצגת את השינוי הרדיקלי , הטרנספורמציה, שבה אנו מניחים בצד את הקיום השגרתי היומיומי שלנו ונכנסים אל תוך מחוזות ההארה של העצמי האינסופי (האטמן).
מסורת היוגה מעמידה אחד מול השני את "גשר האלמותיות" מול "העצמי" (מתוך: מונדקה אופנישד, 2.2.3) במילים אחרות, בעוד המטרה של התרגול היא לממש את החיבור שלנו אל העצמי השמיימי, אותו עצמי הוא למעשה גם האמצעי לעשות זאת. מבלבל, הא - אולי יהיה לנו לעזר לעיין בהגדרה של המילה יוגה. הכינוי הנפוץ ביותר הוא "אחדות" או "אינטגרציה פנימית" שזהו למעשה מה שכולנו המתרגלים יוגה מחפשים במרץ. אבל רוב האנשים לא קולטים שמשמעות המילה יוגה היא גם "שיטה" או "תעסוקה", אז מצד אחד יוגה מכתיבה את מטרת התרגול הסופית (אחדות) ומאידך את האמצעים שעלינו לעשות בהם שימוש על מנת להשיג את אותה מטרה. כתב מפורסם שנמצא ביוגה סוטרא לפטאנג'לי מסכם בתמציתיות את הרעיון : " יוגה ניתן להשיג על ידי יוגה ורק היוגה בעצמה מובילה ליוגה".
הכוונה היא שאיננו צריכים לרוץ רחוק ולחפש לאורך ולרוחב או לקנות ציודים יקרים לפרויקט "בניית הגשר" שלנו. בתוך כל אחד ואחד מאיתנו נמצא ארגז הכלים שלנו, העצמי שלנו , שאותו אנו מרכיבים לפי השרטוטים ומגוון כלים אחרים שמספקת היוגה.
סטו באנדה סרוואנגה אסאנה היא תזכורת ויזואלית לגישה העתיקה של "העצמי כגשר". והיא גם ללא כל ספק ייצוג של כל האסאנות המוכרות לנו באופן קולקטיבי כ"כלים" לבניית הגשר פשוטו כמשעמו. האסאנות עוזרות לנו לייצב את היסודות של הגשר לגדות הנהר ולחזק אותו לתמיכה במעבר שלנו לצד השני.
המאמר תורגם ע"י סתיו זילברשטיין באדיבות אשטנגה יוגה